Vježbanje u trudnoći skraćuje trajanje poroda

02.04.2018 / Piše. V. Kapeloto

U najnovijem madridskom istraživanju, trudnice su bile podijeljene u dvije grupe. Prva grupa umjereno je vježbala tri puta tjedno po sat vremena, a trudnice u drugoj grupi samo su se javljale na redovite ginekološke preglede

O dobrobiti i važnosti vježbanja u trudnoći već se odavno zna i govori. Nije dovoljna samo psihička priprema za porod, već i fizička jer dobra fizička kondicija uvjetuje i uspješniji (lakši) porod.

Istraživanje: Trudnice koje su vježbale i one koje nisu

Najnovije istraživanje objavljeno u časopisu European Journal of Obstetrics & Gynecology and Reproductive Biology i provedeno na madridskom sveučilištu (Universita Politecnica de Madrid) pokazuje da vježbanje u trudnoći pozitivno utječe i na trajanje poroda.

U istraživanju je sudjelovao reprezentativni uzorak od 508 zdravih trudnica koje su počele vježbati između devetog i jedanaestog tjedna trudnoće.

Trudnice su bile podijeljene u dvije grupe, onu koja je vježbala i onu koja nije. Prva grupa umjereno je vježbala tri puta tjedno po sat vremena. Žene u drugoj grupi samo su se javljale na redovite ginekološke preglede.

Na koncu je više od polovice svih žena koje su sudjelovale u istraživanju rodilo prirodnim putem. Trudnice koje su vježbale imale su kraći porod. Njihov je porod u prosjeku trajao 7 i pol sati (450 minuta), dok je porod žena koje nisu vježbale bio sat duži i trajao je osam i pol sati (500 minuta).

Prema autorima istraživanja razlog je vrlo jednostavan: trudnice koje su trenirale imale su puno jače mišiće pa i sposobnost jačeg tiskanja, a što dovodi do kraćeg poroda pa i manje boli.

Sve dobrobiti vježbanja u trudnoći

Govoreći o dobrobiti vježbanja u trudnoći važno je reći da kineziterapeutski trening djeluje na organizam mnogostruko. Povećava se gibljivost i snaga mišića, utječe se na ligamente i zglobove koji su u trudnoći pod opterećenjem. Nadalje, sagorijevaju suvišne masti, djelotvoran je učinak na kardiovaskularni, respiratorni i probavni sustav te se poboljšava vitalnost cijelog organizma.

S vježbanjem pritom ne treba započeti pred kraj trudnoće jer ono tada neće postići očekivani efekt i dobrobit.

O tome koji je intenzitet vježbi optimalan pročitajte u vodiču kroz tjedne trudnoće i u tekstu:

11 TJEDAN: Vježbanje u trudnoći…seks u trudnoći