Zdrava prehrana ključna je tijekom trudnoće

15.02.2017 / Piše dr. med. Margaret Ličinić Modrušan, specijalistica ginekologije i opstetricije

Niti jedna vitaminska nadopuna, ma koliko bila kompletna, ne može u cijelosti zamijeniti kvalitetnu prehranu. Prehrana u trudnoći ima utjecaj na zdravstveno stanje djeteta kasnije u životu

Vrijeme trudnoće je razdoblje kada preispitujemo svoje životne navike pokušavajući jesti što zdravije. Prehrana je najbitnija za zdravlje, a potrebe za određenim vitaminima i mineralima značajno se povećavaju. Dokazano je da je mediteranski tip prehrane najbolji i osigurava dugovječan život.

Što manje šećera i soli

Tijekom trudnoće ključno je kako ćete se hraniti. Važno je znati da niti jedna vitaminska nadopuna, ma koliko bila kompletna, ne može u cijelosti zamijeniti kvalitetnu prehranu. Hrana treba biti raznovrsna. Birajte cjelovite žitarice (sadrže vitamine B1 i B6, folnu kiselinu) te bijelu i plavu ribu (bogata jodom, omegom 3 i proteinima). Voće i povrće također je bogato vitaminima, vlaknima i vodom, te je posebno pogodno za međuobroke.

Uzimajte što manje šećera i soli. Maslac je isto tako bitan jer sadrži vitamine topive u mastima – A, D, E i K. Maslinovo ulje pak sadrži linolnu kiselinu koja se zagrijavanjem na visokoj temperaturi gubi, pa ga je poželjno konzumirati hladno. Izuzetno je zdravo bučino ulje koje se može koristiti u raznim salatama i prilozima. Budite oprezni s lanenim uljem jer je vrlo lako kvarljivo.

Voda, iscijeđeni voćni sokovi, limunada

Povrće je bogato vitaminom C, provitaminom A i folnom kiselinom (mrkva, špinat, zelje, paprika, luk, poriluk, peršin, endivija). Treba ga dobro oprati prije upotrebe i ne kuhati predugo. Folna kiselina, naime, osjetljiva je na visoku temperaturu, odnosno termolabilna je, baš kao i vitamin C.

Uzimajte dovoljno tekućine, prije svega običnu vodu. Zdravi su svježe iscijeđeni voćni sokovi ili svježa limunada zaslađena medom, ali ne šećerom.

Prehrana bogata omega 3 masnim kiselinama ima važnu ulogu u smanjenju rizika od nastanka degenerativnih bolesti u kasnijem životu djeteta, budući da omega 3 djeluje na razvoj srca i krvnih žila, na razvoj mozga i vida u dojenčadi i djece. Nalazi se u masnoj plavoj ribi, srdeli, inćunima.