U pulske osnovne škole uvodi se građanski odgoj

13.09.2022 / V. K.

Građanski odgoj u pete razrede pulskih osnovnih škola uvodi se po uzoru na Rijeku, ali oplemenjen i prilagođen lokalnim specifičnostima, izvijestili su iz Grada Pule

– Posebno mi je zadovoljstvo što ove školske godine učenici u petom razredu pulskih osnovnih škola mogu izabrati građanski odgoj kao izvannastavnu aktivnost, rekla je zamjenica gradonačelnika Ivona Močenić, predstavljajući nove aktivnosti Upravnog odjela za društvene djelatnosti i mlade uz početak školske godine, izvijestili su iz Grada Pule.

– U sklopu ovoga predmeta obrađivat će se niz tema, od toga kako funkcionira lokalna zajednica, kako funkcionira država, društveno odgovorno ponašanje, teme vezane uz obitelj, ekološke teme, volontiranje, uključenost u lokalnu zajednicu. U proračunu Grada Pule osigurana su sredstva za udžbenike u iznosu od 222.600 kuna, a provedena je i edukacija za nastavnike koji će provoditi građanski odgoj, kazala je Močenić.

U priopćenju Odjela za informiranje navodi se da je temelj za građanski odgoj i obrazovanje uspostavljen u suradnji s Gradom Rijekom i civilnim društvom, te je potom oplemenjen i prilagođen našim lokalnim specifičnostima. Priručnici Učenik građanin preuzeti su od Grada Rijeke te su prevedeni i na talijanski jezik. Sam građanski odgoj koncipiran je tako da se provodi 70 sati kroz cijelu nastavnu godinu, po dva sata tjedno, s time da se jedan sat odnosi na terensku nastavu.

Pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti i mlade Ivana Sokolov rekla je da je dosad samo Osnovna škola Šijana, putem projekta Istarske županije, provodila građanski odgoj u školi, a reakcije su bile pozitivne.

– Upravo je završila edukacija za profesore koju su provodile profesorice Marina Diković i Marlena Plavšić sa Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Edukaciju u Osnovnoj školi Veli Vrh pohađala su po dva profesora iz svake osnovne škole, izvijestila je pročelnica, naglasivši da će se tijekom rujna znati točan broj zainteresiranih učenika koji bi pohađali građanski odgoj.

Profesorice Marina Diković i Marlena Plavšić naglasile su da se građanski odgoj kao izvannastavna aktivnost, neće ocjenjivati, već će se samo pratiti napredak učenika.

– Ovaj će predmet pomoći učenicima da dodatnim znanjem postanu odgovorni i aktivni članovi društva koji će moći donositi promišljene odluke, pomoći će im da steknu građanske kompetencije te ih spremiti za ono što ih čeka u životu i osnažiti ih, naglasile su.