Primjer zdravog jelovnika za bebe i malu djecu

09.08.2016 / Mamatataja

Donosimo prijedlog jelovnika za bebe i malu djece koji je s nama podijelila jedna mama

Za svaku mamu (i svakog tatu 🙂 ) izuzeto je važno osigurati svakodnevno zdravu i nutritivno bogatu hranu svome djetetu. Važno je odmalena dijete privikavati na zdravu prehranu te na okuse nutritivno vrijednih namirnica.

Donosimo prijedlog jednog takvog jelovnika za bebe i malu djece, koji je s nama podijelila jedna mama. Moguće da ga isprva neće prihvatiti svako dijete, pogotovo ako se već počelo navikavati na industrijske proizvode, poput zaslađenih voćnih jogurta, pudinga…, no svakako vrijedi pokušali i ponuditi ga djetetu.

Obroke će svaka mama prilagoditi svom djetetu, birajući sastojke koje ono najbolje prihvaća. Također, svaka mama će procijeniti kada će djetetu ponuditi da samostalno jede komadiće voća i povrća.

Doručak

– voće (jabuka, kruška, banana)
– žitarice (proso, zob, kuk-kus – kuhati ih 5 minuta)
– mliječni proizvodi (skuta, punomasni svježi sir, punomasni jogurt)

Primjeri:

– kuhana jabuka i proso (+ skuta)
– zgnječena banana i zob (+ jogurt)
– kruška izmiksana sa skutom, kasnije dodati proso

Međuobrok

Za međuobrok djetetu ponuditi voće ili jogurt s voćem. Bananu će polako početi jesti samo, kao i na vrlo tanke fete izrezanu mekanu krušku. Jabuku se preporučuje skuhati pa ponuditi djetetu da jede mekane komadiće.

Ručak

– povrće
– meso / riba / zgnječeno jaje
(Meso davati najviše dva puta tjedno. Ostale dane u tjednu na jelovniku je riba, jaje ili samo povrće. Bjelanjak zbog opasnosti od razvoja alergije dati neposredno prije navršene godine dana.)
– žitarice / tjestenina

Preporučuje se dio povrća kuhati u većim komadima tako da ga dijete jede rukama, dok se ostatak zgnječi sa žitaricama. Meso valja usitniti. Pored tjestenine, za ručak koristiti rižu, kuk-kus, palentu.