Mame češće nego tate čitaju deklaracije

11.12.2014 / Mamatataja

Anketom provedenom na reprezentativnom uzorku utvrđeno je da 16 posto američkih očeva, u usporedbi s deset posto majki, nikada ne čitaju podatke o nutritivnoj vrijednosti namirnica. Majke mnogo veću pažnju obraćaju na šećer

Mame češće nego tate čitaju podatke o nutritivnim vrijednostima istaknutim na deklaracijama, prilikom kupovine hrane i pića, pokazali su rezultati istraživanja o zdravlju djece koje su proveli stručnjaci glavne dječje bolnice u Michiganu (C. S. Mott Children Hospital).

Anketom provedenom na reprezentativnom uzorku od 1.481 američkog roditelja utvrđeno je da 40 posto majki u usporedbi s 35 posto očeva jako često ili uvijek čitaju podatke o hranjivoj vrijednosti namirnica prilikom odabira proizvoda u trgovinama, stoji u priopćenju koje je objavilo Sveučilište Michigan.

S druge strane, 16 posto očeva, u usporedbi s deset posto majki, nikada ne čitaju podatke o nutritivnoj vrijednosti. Prilikom odabira između dva slična proizvoda čitanjem deklaracija pomaže si 46 posto mama te 33 posto tata. Majke za razliku od očeva mnogo veću pažnju obraćaju na količinu dodanog te ukupnog šećera u proizvodu. Za čak 48 posto majki šećer je na vrhu “jako važnih” nutritivnih sastojaka.

Istraživanje je potaknuto najavom američke organizacije za hranu Food and Drug Administration (FDA) da će se u Sjedinjenim Američkim Državama uskoro pristupiti izmjenama deklaracija na proizvodima na način da se jasnije odrede informacije o kalorijama, mastima i šećerima. To bi, naglašava se, trebalo pomoći odabiru zdravijih prehrambenih proizvoda.

Pedijatrica dr. Susan J. Woolford rekla je da je iznenađena podacima o tome koliko puno roditelja, posebno očeva, uopće ne koristi deklaracije. Prema njenim riječima, anketom nije utvrđivano zašto roditelji ne čitaju deklaracije, no iz rezultata se može iščitati da su roditeljima deklaracije teško razumljive pa ne mogu povezati informacije o hranjivoj vrijednosti i utjecaju na njihovo zdravlje i zdravlje njihove djece.

– Moguće je da roditelji smatraju da su već upoznati s nutritivnim vrijednostima onoga što kupuju pa nemaju potrebe čitati deklaracije, odnosno već su unaprijed odlučili što će kupiti te za njih informacije o hranjivoj vrijednosti nisu važne, rekla je između ostaloga dr. Susan J. Woolford.