
Mađarski učenici na razmjeni kod pulskih osnovaca s Verude skrbili – o napuštenim psima
Učenici iz Andrassy Business Academy škole iz mađarskoga grada Egera, na razmijeni u Puli, posjetili su Udrugu za zaštitu životinja Snoopy i pomagali volonterima. U rad su bila uključena i djeca s oštećenjem sluha
U sklopu projekta Let’s hear the voice of human’s best friend (‘Čujmo glas čovjekova najboljeg prijatelja’) u pulskoj su Osnovnoj školi Veruda, od 29. travnja do 2. svibnja, gostovali učenici Andrassy Business Academy škole iz mađarskoga grada Egera, u pratnji svojih profesora Balazsa Petercsaka i Zoltana Szajca. Riječ je o razmjeni učenika u sklopu projekta koji su osmislile profesorice dviju uključenih škola – Tea Šiško i Eva Kalaman, dok je u provođenju programa uz njih sudjelovala i Mia Levak.
Cijeli se program financira iz europskoga fonda ACES (Academy of Central European Schools). ACES je jedna od najvećih školskih mreža u srednjoj i jugoistočnoj Europi kojoj je cilj promicanje dijaloga i prekogranične suradnje mladih. Velika podrška u projektu bili su roditelji uključenih učenika koji su otvorili vrata svojih domova mađarskim gostima.
Kako je pojasnila prof. Tea Šiško, projekt Let’s hear the voice of human’s best friend osmišljen je na način da promiče volontiranje mladih i potiče ih da skrbe o onima kojima je skrb potrebna – napuštenim psima. Mađarski su gosti tako posjetili Udrugu za zaštitu životinja Snoopy, gdje su se upoznali s načinom rada udruge, pomagali volonterima, upoznali se sa psima te im posvetili svoju pažnju. Pulski osnovnoškolci iz OŠ Veruda već su nekoliko mjeseci redovito volontirali i prikupljali veoma potrebne donacije za Udrugu.
– Pored učenika bez poteškoća, u rad su bila uključena djeca s oštećenjem sluha da bi se osvijestila činjenica da i oni mogu činiti razliku, biti aktivni u društvenom okruženju te komunicirati s okolinom na mnoge načine. Čovjek, znamo, izvrsno komunicira sa svojim najboljim prijateljem psom, iako se on ne koristi istim našim jezikom. Osobe i djeca koja ne čuju često su marginalizirana u društvu jer se u široj društvenoj zajednici rijetko tko služi njihovim znakovnim jezikom. Ipak, tu je barijeru moguće s lakoćom srušiti, što su naši učenici i dokazali. Ako postoji želja za komunikacijom, komunikacija se može ostvariti i bez govora ili znakovnoga jezika, rekla je prof. Tea Šiško.