Mađarski učenici na razmjeni kod pulskih osnovaca s Verude skrbili – o napuštenim psima

05.05.2016 / Mamatataja

Učenici iz Andrassy Business Academy škole iz mađarskoga grada Egera, na razmijeni u Puli, posjetili su Udrugu za zaštitu životinja Snoopy i pomagali volonterima. U rad su bila uključena i djeca s oštećenjem sluha

U sklopu projekta Let’s hear the voice of human’s best friend (‘Čujmo glas čovjekova najboljeg prijatelja’) u pulskoj su Osnovnoj školi Veruda, od 29. travnja do 2. svibnja, gostovali učenici Andrassy Business Academy škole iz mađarskoga grada Egera, u pratnji svojih profesora Balazsa Petercsaka i Zoltana Szajca. Riječ je o razmjeni učenika u sklopu projekta koji su osmislile profesorice dviju uključenih škola – Tea Šiško i Eva Kalaman, dok je u provođenju programa uz njih sudjelovala i Mia Levak.

Cijeli se program financira iz europskoga fonda ACES (Academy of Central European Schools). ACES je jedna od najvećih školskih mreža u srednjoj i jugoistočnoj Europi kojoj je cilj promicanje dijaloga i prekogranične suradnje mladih. Velika podrška u projektu bili su roditelji uključenih učenika koji su otvorili vrata svojih domova mađarskim gostima.

Mađari 8 (2)

Kako je pojasnila prof. Tea Šiško, projekt Let’s hear the voice of human’s best friend osmišljen je na način da promiče volontiranje mladih i potiče ih da skrbe o onima kojima je skrb potrebna – napuštenim psima. Mađarski su gosti tako posjetili Udrugu za zaštitu životinja Snoopy, gdje su se upoznali s načinom rada udruge, pomagali volonterima, upoznali se sa psima te im posvetili svoju pažnju. Pulski osnovnoškolci iz OŠ Veruda već su nekoliko mjeseci redovito volontirali i prikupljali veoma potrebne donacije za Udrugu.

Mađari 2 (3)

– Pored učenika bez poteškoća, u rad su bila uključena djeca s oštećenjem sluha da bi se osvijestila činjenica da i oni mogu činiti razliku, biti aktivni u društvenom okruženju te komunicirati s okolinom na mnoge načine. Čovjek, znamo, izvrsno komunicira sa svojim najboljim prijateljem psom, iako se on ne koristi istim našim jezikom. Osobe i djeca koja ne čuju često su marginalizirana u društvu jer se u široj društvenoj zajednici rijetko tko služi njihovim znakovnim jezikom. Ipak, tu je barijeru moguće s lakoćom srušiti, što su naši učenici i dokazali. Ako postoji želja za komunikacijom, komunikacija se može ostvariti i bez govora ili znakovnoga jezika, rekla je prof. Tea Šiško.

Mađari 6 (2)

Mađari 7 (2)