Osnovna škola nije samo mjesto učenja. Važno je zaštititi djetetov emocionalni doživljaj!

03.10.2025 / Mamatataja

Osnovna škola postavlja dijete pred niz emocionalnih izazova koji su često čak i složeniji od učenja čitanja, pisanja i računanja, ističu u poznatoj talijanskoj dječjoj bolnici Bambino Gesu

Školsko iskustvo daleko nadilazi samo učenje. Škola nije samo mjesto obrazovanja, već je i mjesto odnosa, emocija, znatiželja, izazova, frustracija i zadovoljstava, napominju u poznatoj talijanskoj dječjoj klinici Bambino Gesu.

U školi djeca i mladi provode najviše vremena, stoga škola definira ritmove djetetova života od ranih godina do adolescencije.

Zbog svega toga stručnjaci ove klinike ističu da je vrlo važno zaštititi djetetov emocionalni doživljaj u školi, obraćajući pažnju na sve one znakove koji mogu ukazivati na nelagodu ili poteškoću.

Niži razredi

Polazak u osnovnu školu važna je, uzbudljiva i poticajna promjena u životu djeteta i njegove obitelji. Osnovna škola postavlja dijete pred niz emocionalnih izazova koji su često čak i složeniji od učenja čitanja, pisanja i računanja.

Djeca su uronjena u okruženje koje ima drugačije ritmove, pravila i zahtjeve od onih na koje su navikla. Školska nastava zahtijeva izvedbe na kojima se djeca ocjenjuju. Djeca se, više ili manje spontano, uspoređuju i natječu oko svojih školskih rezultata.

Odnos s učiteljicama, koliko god bio susretljiv i pažljiv, razlikuje se od donekle majčinskog odnosa koji su djeca imala u vrtiću. Vrijeme u kojem djeca moraju mirno sjediti i paziti puno su duža od vremena slobodne igre.

Tijekom prve godine važno je pratiti kako dijete počinje učiti čitati, pisati i poznavati brojeve. Dijagnoza ‘specifičnog poremećaja’ učenja nije moguća prije druge godine škole, iako se neki znakovi mogu prepoznati i tijekom prve godine. U tom slučaju potrebno je hitno zbrinuti dijete jer je to neophodno za rehabilitaciju i održavanje visoke motivacije, napominju u klinici.

Dijete koje odbija raditi domaću zadaću, koje se lako umara, koje pokazuje frustraciju u usporedbi s drzgim učenicima u razredu, koje ne želi ići u školu – možda krije poteškoću u učenju koju treba dodatno istražiti. Također je važno obratiti pozornost na znakove stresa, kao što je anksioznost zbog uspješnosti.

Viši razredi

U višim razredima osnovne škole primjetna je velika razlika između učenika u pogledu razvoja i rasta. Događa se da u istom razredu dječaci i djevojčice koji su još uronjeni u djetinjstvo, sjede pored dječaka i djevojčica koji su već na putu za adolescenciju.

Roditelji imaju delikatnu zadaću poštivanja težnje svoje djece za autonomijom i privatnošću, istovremeno održavajući otvoreni dijalog i istinski interes za njihov svijet.

Mogu se javiti i znakovi nelagode poput:

– poteškoća sa spavanjem;
– nervoze
– sklonost izolaciji
– promjene u apetitu
– smanjenje akademskog uspjeha.

Ovo su zvona za uzbunu koja zaslužuju daljnje istraživanje i propitivanje, vele klinici Babmino Gesu.