Socijalna zrelost važnija je od ocjena

11.12.2014 / Mamatataja

Razgovor o školi ne smije biti samo razgovor o ocjenama. Važno je djecu učiti kako prepoznati pravog prijatelja, a kako ruganje i ismijavanje. Tek kad se dijete dobro osjeća u društvu vršnjaka dolazi drugi korak, a to je interes za gradivo i učenje, rekla je psihologinja Radojka Sućeska Ligutić

Kamen smutnje u odnosima na relaciji roditelj – dijete svakako predstavlja škola, odnosno ocjene. Polaskom u školu odnosi između djece i roditelja pomalo se mijenjaju pa i narušavaju. Nakon što je dijete do škole bilo mali mezimac svojih roditelja, sada mu se odjednom nameću neka očekivanja koja neka djeca teško ispunjavaju. Na pitanje što činiti da školsko doba bude ugodno i sa što manje stresa i djeci i roditeljima odgovorila je poznata zagrebačka psihologinja Radojka Sućeska Ligutić.

Dijete će rado učiti ako ima društvo koje ga prihvaća

– Treba znati da znanje i ocjene nisu najvažniji, nego to koliko je dijete socijalno zrelo, odnosno socijalno spremno za školu. Dijete će moći učiti ako rado ide u školu, a rado će ići u školu ako tamo ima dobrog prijatelja i grupicu koja ga prihvaća. Ako ga stalno zadirkuju, ako mora mijenjati prijatelje ili ako je odbačeno, rugaju mu se i nema ni jednog dobrog prijatelja, dijete će nerado ići u školu. Jasno je da će mu nastava biti monotona, uskoro će izgubiti interes i za gradivo pa će mu još teže biti doći kući i ponovno učiti ono što mu je već na vrh glave, rekla je.

Naglasila je da je vrlo važno slušati dijete kad priča o tome što je radilo pod odmorom ili tko je kakvu šalu ispričao.

– Podržite taj razgovor. Doznat ćete o vrijednostima njegovih vršnjaka, o tome kako je vaše dijete prihvaćeno. Naime, razgovor o školi ne smije biti samo razgovor o ocjenama, veli.

Učite djecu kako stvarati odnose

– Vrlo je važno djecu učiti kako stvarati odnose, kako prepoznati pravog prijatelja, kako prepoznati ruganje i ismijavanje. Jer tek kad se dijete dobro osjeća u društvu vršnjaka dolazi drugi korak, a to je interes za gradivo i učenje predmeta, kazala je psihologinja Sućeska Ligutić. I realno je očekivati, sugerirala je roditeljima, da od 12 predmeta njih osam dijete neće učiti s oduševljenjem.

Naučite ih učiti

Vrlo važno, napomenula je, djecu treba naučiti kako učiti.

– Djeca ne znaju kako učiti i tome ih nitko ne podučava pa bi bilo dobro da roditelji potraže savjete u knjigama, neka se prisjete svojih taktika. U svakoj fazi učenja i ponavljanja malo roditeljskog prisustva i ispitivanja dobro će doći, savjetovala je.